دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح هایخود اتکایی در مدارس شبانهروزی»
از سوی معاونت آموزش متوسطه ابلاغ شد:
از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به منظور آشنایی و آموزش دانشآموزان داوطلب، در زمینه مشاغل و مهارت های مورد علاقه آنان با توجه به امکانات مدارس شبانهروزی، متناسب با ویژگیهای اقلیمی و با تأکید بر حرفه ها و مشاغل بومی مناطق مربوط به محل استقرار مدارس شبانه روزی، همچنین، با توجه به اهمیت موضوع مهارتآموزی به ویژه «آموزش یک مهارت برای دانشآموزان» و «ایجاد ظرفیتهای برون سازمانی جدید»، از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل « اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.بر اساس این دستورالعمل، تقویت فرهنگ کار، تلاش ، تعاون و مسئولیت پذیری، آشنایی و آموزش دانشآموزان در زمینه مشاغل و مهارت های مورد علاقه آنان، غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان، ایجاد زمینه برای خود اشتغالی فارغالتحصیلان مدارس شبانهروزی و استفاده از درآمدهای حاصل از اجرای طرحهای خوداتکایی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانهروزی از اهداف «اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» است.بر این اساس، در مخاطبان این طرح، دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری دبیرستانهای شبانهروزی (عادی و نمونهدولتی)، می باشند.دستورالعمل«اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» را از اینجا مشاهده کنید.